Algemeen

Kapsalon it Waed en Schoonheidssalon Moai bestaan 10 jaar

De 10 van Antje & Mirjam!

1.
Jullie werken al 10 jaar samen, wat is het geheim van jullie succes?

“Kwaliteit en aandacht voor de klant, daarnaast heb ik een erg fijne samenwerking met Mirjam”, vertelt Antje. Mirjam: “Absoluut en daarbij denken we hetzelfde wat kwaliteit betreft, daar ligt echt onze kracht. We willen altijd blijven verbeteren en volgen hier dan ook regelmatig trainingen voor”. 

2. Wat waardeer je het meest in de ander?

Mirjam: “De eerlijkheid en de humor die we hebben op de werkvloer”. “De gezelligheid”, vult Antje aan, “en daarbij dat je beiden hetzelfde doel nastreeft. Je bent er om je klanten mooi en met een fijn gevoel de deur uit te laten gaan.” 

 

3. Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?

Mirjam: “We woonden in dezelfde straat en op een dag is Antje naar mij toegekomen en zei tegen mij, ‘Ik heb een hele mooie kapsalon en ik heb nog een ruimte over, zou je bij mij een schoonheidssalon willen beginnen’. ‘Hier moest ik even over nadenken want ik had namelijk al een schoonheidssalon aan huis, uiteindelijk heb ik besloten ja te zeggen en het eerst te proberen. Inmiddels zijn we 10 jaar verder!”

 

4. Wat maakt voor jullie het haar & beauty vak zo mooi?

Antje: “Iemand gelukkig maken en mooie resultaten bereiken”. “En iemand met een goed geval naar huis laten gaan”, vult Mirjam aan. Iedere dag is anders. Daarnaast bouw je een hele hechte band op met je klanten, dat merken we nu tijdens de corona periode meer dan ooit.”

 

5. Wat is jullie grootse beauty blunder?

Grote blunders worden er eigenlijk niet gemaakt, doordat we altijd voor elkaar klaar staan vangen we elkaars ‘fouten’ op. Het is ooit eens voorgekomen dat ik vlak voor kerst een ziekmelding kreeg vertelt Antje, één van mijn werknemers was ziek. Mirjam is toen bijgesprongen om mij te helpen met het haren wassen”. 

 

6. Waar kan je elkaar voor wakker bellen?

Als er iets is kunnen we elkaar altijd wakker bellen! We zijn 24/7 bereikbaar voor elkaar.

 

7. Jullie zijn 10 jaar samen, wat zijn jullie doelen en wensen voor de toekomst?

Mirjam: Ik denk nog meer kwaliteit bieden en gewoon altijd blijven door ontwikkelen. 

Antje: We blijven wel in het zelfde formaat, we willen niet uitbreiden. In het kleinschalige ligt juist onze kracht. Hierdoor kun je je klanten veel persoonlijke aandacht bieden.

 

8. Wat is de meest speciale behandeling die je ooit hebt mogen geven in de afgelopen 10 jaar?

Mirjam: Voor mij was dat een vrij heftige. Ik had een klant die als wens had dat wanneer ze overleed, dat ik haar dan zou verzorgen. En dat heb ik gedaan. Het was het laatste wat ik voor deze vrouw heb kunnen betekenen, dat vond ik erg bijzonder, de familie heeft het ook enorm gewaardeerd. 

Antje: Voor mij was het met een klant die ik tot aan de laatste periode in haar leven heb mogen knippen. Vrij vlak voor haar overlijden heb ik haar nog een keer geknipt en geföhnd. Dit blijft je toch altijd wel bij.

Daarnaast hebben we ook vaak meegedaan aan “Feel Good Feel Better”. Dat is een project van een stichting waar mensen met de ziekte kanker bij ons belangeloos een verwen behandeling mogen ondergaan. Dit zorgde absoluut voor bijzondere momenten. 

 

9.  Wat is je favoriete behandeling om te geven?

Antje: Voor mij is dat de combinatie van behandelingen. Het is uiteindelijk het leukste om de klant blij de deur uit te zien gaan met een look die bij hem of haar past. 

Mirjam: Als ik er nou echt één moet kiezen dan is dat voor mij de bindweefsel massage. Daar boek ik echt verbluffende resultaten mee. Deze massage kun je in een kuur verband bij mij boeken en dat vind ik echt fantastisch. De huid krijgt hierdoor zo’n enorme zichtbare boost.

 

10.  Wat zijn in de afgelopen jaren de grootste veranderingen in jullie vakgebied?

Antje: Producten zijn enorm verbeterd, niet alleen zijn ze stoffen veel milder geworden voor de huid, maar wordt er ook steeds beter om het milieu gedacht door middel van producten waarbij je de verpakkingen kunt hervullen. Mirjam: Ik zit bijna 30 jaar in het vak, en ik heb al heel veel zien veranderen. Waar ik heel blij van wordt is dat er steeds meer refill systemen komen, waarbij de klant een potje koopt en gewoon de crème bij ons op maat kan mengen. En dat er gelukkig overal meer natuurlijk gewerkt gaat worden, zonder chemische toevoegingen. Daarnaast is er qua planning enorm veel veranderd, tegenwoordig is de digitale planning en social media niet meer weg te denken uit de salon. Wat dat betreft gaan wij in iedere vernieuwing mee!

 

We willen onze klanten hartelijk bedanken voor het vertrouwen in ons de afgelopen 10 jaar. En hopen jullie nog vele jaren te mogen verwelkomen in onze salon λ

Foto & tekst: Manon Ferwerda