Algemeen

Hoe leuk is school als levensecht leren in beeld wordt gebracht

De coronacrisis heeft veel roet in het eten gegooid als het gaat over planningen en programma’s in het onderwijs. Veel leerlingen ontbeerden reisjes en excursies, maar ook de ouders werden op afstand gezet, geen ouderavonden en overleggen op school.

Natuurlijk is het onderwijs op afstand online en digitaal door gegaan en hebben we er goede resultaten mee geboekt, maar volgens ons gaat er niets boven gewoon fysiek onderwijs bij elkaar in klas. De dynamiek en de sociale contacten tussen leerlingen en docenten, maar ook tussen leerlingen en leerlingen en docenten en docenten werden node gemist. Gelukkig zijn we inmiddels weer GESTART !

Echter de school is niet dicht geweest, zoals u heeft kunnen lezen afgelopen periode,  en de coronaperiode hebben we aangegrepen om zaken nog mooier te maken dan ze al waren. Zo hebben we in navolging tot de filosofie leren in levensechte leeromgeving, dat leren interessanter en aantrekkelijker maakt, de wiskundelokalen een omgeving gegeven die aanspreekt en nieuwsgierig maakt tot leren.

Om te kijken hoe het werkt met graden, zijn er gradenbogen gemaakt bij de deuren naar de wiskundelokalen, om leerlingen te laten ervaren hoe het werkt met graden berekenen, zo kunnen de lessen worden gegeven met aanschouwelijk materiaal.

Ook de wanden van het wiskundelokaal werden verfraaid met aanschouwelijke en betekenisvolle  tekeningen. Zo doet in deze vervelende coronaperiode de uitspraak van Johan Cruyff toch opgeld: Ieder Nadeel heeft een voordeel !

Campus Middelsee waar leren een BELEVENIS is.