Algemeen

BronSnijder Woninginrichting-aanhuis viert haar 10 jarig bestaan

Al 10 jaar zetten Martinus Bron en Meile Snijder zich samen met hun team in om de meest mooie interieurs te realiseren. Zij staan ervoor om van jouw huis een thuis te maken. In april 2009 gingen firma Bron uit Holwerd en Snijder Woonideeën samen verder aan de Seerob in Stiens. Twee bedrijven met een historie die terug gaat tot 1947 met twee ondernemers die elkaar versterken. 

Waar wel eens gezegd wordt dat twee kapiteins op één schip niet zou functioneren, bewijzen Martinus en Meile het tegendeel. Het is zelfs één van de best gemaakte keuzes volgens de twee. Het team is op elkaar ingespeeld, aan elkaar gewaagd en versterkt elkaar. En dat gevoel wat ze elkaar 10 jaar geleden gaven, zat goed. Zonder eerder samengewerkt te hebben, bundelen ze hun krachten en ervaringen en starten in een geheel nieuw pand als BronSnijder. Waar de één de klant volledig aanvoelt en hen de hele winkel door leidt, droomt de ander ’s nachts over hoe je diezelfde klant nog beter kunt voorzien van de verdiende aandacht en service. Een uniek team waarin zeer waardevolle capaciteiten samenkomen om een goedlopend bedrijf te runnen. Samen kijken ze graag vooruit, maar vooruitkijken gaat niet zonder te beseffen wat tot nu toe al bereikt is.

Terugblikkend zijn de eerste vijf jaren zeer waardevol, maar ook zeer intensief geweest. “We hebben het uiterste van elkaar moeten vragen”, vertelt Meile. BronSnijder heeft de tijd nodig om op gang te komen en zich door de crisis heen te slepen, die net begint wanneer het nieuwe pand staat. Door de financiële crisis als uitdaging te zien, lukt het ze. Niet zonder slag of stoot, maar wel met succes. De twee leren elkaar, maar ook zichzelf, beter kennen dan ooit tevoren. “Het is net een huwelijk”, vult Martinus aan, “je hebt goede en minder goede jaren”. In 2014 besluiten ze afscheid te nemen van de winkel op Ameland. Meile en Martinus focussen zich vanaf dat moment volledig op de groei en ontwikkeling in Stiens. En BronSnijder groeit. Beide omschrijven de afgelopen jaren als ontzettend leerzaam, waardevol en rijk. “Doordat wij continu analyseren wat we aan het doen zijn, zien we wat wel en niet goed gaat”, aldus Martinus. “En als je dan ziet dat het anders moet, doen we het anders”. 

In 2014 sluiten ze zich aan bij de formule Woninginrichting-aanhuis. Woninginrichting-Aanhuis.nl biedt een ruim assortiment vloeren, raamdecoratie, gordijnen, kasten op maat, behang en woonaccessoires om je gehele woning van boven naar beneden compleet in te richten. Met eigen vakbekwame stoffeerders, interieurstylisten, monteurs en parketteurs, schilders en behangers bieden ze naast het assortiment ook service, maatwerk en kwaliteit. Woninginrichting-aanhuis is ook te herkennen van het programma, ‘Vtwonen, weer verliefd op je huis’, waarvan zij vaste partner zijn. “Het schilder- en behangwerk, het monteren van de raamdecoratie, de kasten op maat én het leggen van de meest prachtige vloeren is het werk van onze vakmannen”, aldus Meile. Centraal bij deze formule staat ‘samen vooruitkijken’. “Als 1-pitter met een klein team is het juist belangrijk om samenwerkingen aan te gaan”, legt Martinus uit, “alleen is ook maar alleen en samen kunnen we ons richten op verbeteringen in het bedrijf”. 

 

BronSnijder richt zich op de juiste doelgroep en speelt in op de trends en ontwikkelingen. “Een groot verschil met 10 jaar geleden is, dat alles wat je maar kunt bedenken, van boodschappen bestellen tot het kopen van een bank, online gebeurt”, aldus Martinus. “Zelfs het vormen van je ideale woonstijl gebeurt online op Instagram en Pinterest.” En hoe zorg je er dan voor dat de klant naar winkel komt, in plaats van online bestellingen plaatst? Het succes zit hem onder meer in hoe je naar de klant kijkt. BronSnijder kijkt niet naar de hoeveelheid vloeren die per jaar worden verkocht, maar elke dag opnieuw naar de klant die om een persoonlijk advies vraagt, om van hun huis een thuis te maken. Want waar het om draait, is de wensen van die persoonlijke klant te vertalen naar een passend en realistisch advies. Voor zo’n gesprek wordt de tijd genomen, zodat zij de winkel vervolgens verlaten met een gerust gevoel en krullende mondhoeken. “En online spelen we daar natuurlijk ook op in met ons pas vernieuwde website en social media kanalen.” 

 

In 2018 heeft BronSnijder zich ontwikkeld tot een prachtig bedrijf met 13 medewerkers. Met een team wat zelfredzaam is, hart voor de zaak heeft en pas tevreden is als een klus is geslaagd, staan ze sterk. Bij BronSnijder is de ‘teamspirit’ waardevol en wordt het gewaardeerd wanneer je meedenkt en een kritische blik werpt op de gang van zaken. Het team is hecht en voelt zich thuis bij BronSnijder. 

Vooruitkijkend zien ze beide een toekomst voor zich waarin BronSnijder doorgroeit, uitdagingen aangaat en als zaak waardevol is voor Friesland. Samen mooie dingen maken is daarbij aansluitend het doel. Met de medewerkers vooruitkijken, waarbij ze graag jong bloed door de zaak zien stromen. “En ook eigen bloed”, vult Meile trots aan. Sinds kort is Feikje Snijder, de dochter van Meile, het team komen versterken. Meile: “Dat is speciaal en ik heb vertrouwen in de toekomst. We hebben iets moois opgezet met elkaar en daarmee kan zij straks verdergaan”. Ook inspelend op de ontwikkelingen zie je nu naast een wereld waarin alles snel moet, een duidelijke tegenbeweging. Daarbij draait het om het meer langzame en in het hier en nu leven. Een veelgenoemde kreet is ‘offline is the new luxury’. Je tijd offline doorbrengen en tijd spenderen met familie en vrienden. En waar doe je dat liever dan in een fijn thuis. Of dat nu aan de keukentafel, in de zithoek of onder de overkapping in de tuin is. “En daar dragen wij graag aan bij, van een huis een fijn thuis maken en je daar terug trekken met familie en vrienden”, aldus Martinus